Wieloletnie doświadczenie w produkcji baterii trakcyjnych i szereg badań dotyczących ich żywotności wykazały, iż bateria trakcyjna wraz z urządzeniem do jej ładowania stanowią nierozłączny system.
Właściwie dobrany prostownik oraz odpowiednio dobrana technika ładowania są warunkiem koniecznym do zapewnienia ekonomicznie efektywnej eksploatacji baterii trakcyjnej.
Obecnie w przemyśle wykorzystuje się szeroką gamę wózków do transportu wewnętrznego a co się z tym wiąże również i baterii trakcyjnych. Biorąc pod uwagę zadowolenie klienta oraz jakość naszego wyrobu, firma LINK posiada w swojej ofercie szeroką gamę prostowników idealnie dobranych do wyprodukowanych przez nas baterii trakcyjnych.Dzięki bezpośredniej współpracy z firmą Benning, oferujemy prostowniki w pełnie kompatybilne z produkowanymi przez nas bateriami.
Są to prostowniki z serii: Tebetron Plus oraz Belatron.
Ekonomiczny system ładowania baterii trakcyjnych Podczas wielu lat istnienia seria prostowników TEBETRON Puls charakteryzowała się zarówno wysoką niezawodnością jak i generowaniem dużych oszczędności.
Dokładnie opracowana krzywa ładowania Puls oparta na krzywej Wa jest stosowana jako standardowa charakterystyka ładowania. Serię prostowników TEBETRON Puls charakteryzuje zmniejszone zużycie wody, mniejsze wydzielanie się gazów w fazie gazowania oraz mniejszy wymagany prąd początkowy w porównaniu do konwencjonalnej charakterystyki ładowania Wa lub Wsa.
System ładowania BELATRON, został stworzony aby obniżyć koszty eksploatacji baterii trakcyjnej, dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologi zostały zredukowane straty energii i podniesiono efektywność pracy urządzenia.
Wysokowydajne systemy ładowania BELATRON obniżają w porównaniu z konwencjonalnymi urządzeniami do ładowania zużycie energii elektrycznej podczas ładowania o 25%. Powoduje to obniżenie kosztów energii i niższą emisję CO2.
Ładując baterię trakcyjną 48V – 500 Ah wysokowydajnym systemem ładowania BELATRON w ciągu 240 dni rocznie (jedna zmiana), zaoszczędza się rocznie w porównaniu z konwencjonalnym urządzeniem do ładowania ok. 1900kWh energii elektrycznej.
Przy wytwarzaniu energii elektrycznej potrzebnej do ładowania baterii dochodzi do wyzwalania 0,512 kg CO2 na 1 kilowatogodzinę. Każda zaoszczędzona kilowatogodzina obniża emisję CO2 i przyczynia się tym samym do ochrony klimatu.
Wskutek zaoszczędzonej energii dochodzi do obniżenia emisji CO2 o 980kg – można ją porównać z emisją CO2samochodu osobowego z silnikiem Diesla (135g CO2/km) na trasie przejazdu długości 7259km.
Ten dystans odpowiadałby w ciągu 230 dni rocznie przejazdowi samochodem osobowym do oddalonego o 16km miejsca pracy (przejazd tam i z powrotem: 32km).