Akumulatory (WA) wagonowe LINK Power Rail znajdują zasadnicze zastosowanie w przemyśle kolejowym. Zasilają instalację oświetleniową w wagonach pasażerskich oraz dostarczają prąd w warunkach awaryjnych.
LINK Power Rail składają się z zespołu ogniw zabudowanych w bloku ebonitowym z wieczkami uszczelnionymi masą zalewową. Połączenia między ogniwowe wykonane są za pomocą łączników elastycznych, zabezpieczonych nakładkami. Ogniwa zbudowane są z zespołu płyt dodatnich pancernych, oraz z zespołu płyt ujemnych pastowanych. Płyty w ogniwach oddzielone są separatorami wykonanymi z mikroporowatego PVC z dodatkiem krzemionki. Każdy akumulator wyposażony jest w pływakowy wskaźnik poziomu elektrolitu.
Akumulator LINK Power Rail został wykonany zgodnie z Normą PN-E-83013 aby wytrzymywał naprężenia mechaniczne, wibracje i udary występujące w transporcie, przemieszczaniu i eksploatacji. Ponadto, akumulator został skonstruowany tak by móc bezawaryjnie pracować w temperaturze od -30°C do +40°C.